Lokalizacja | |
---|---|
10:00 - 15:00 |
REGIONALNE CENTRUM SZKOLEŃ AKADEMIA
Al. J. Piłsudskiego 31, 35-074 R z e s z ó w
tel. (17) 853-20-52, tel./fax. (017) 853-20-53
www.rcsa.pl e-mail: szkolenia@rcsa.pl
Rzeszów, dn.15 lutego 2021 roku
Regionalne Centrum Szkoleń Akademia Sp. z o. o. w Rzeszowie
uprzejmie zaprasza na szkolenie –on-line
Prawo pracy na początku 2021 r. – kolejne zmiany wynikające z tarcz antykryzysowych, nowe obowiązki i interpretacje.
Szkolenie (webinarium) będzie realizowane on-line, za pośrednictwem internetu. Będą Państwo widzieli i słyszeli trenera oraz wyświetlane przez niego materiały, prezentacje, dokumenty. Podczas szkolenia mogą Państwo zadawać pytania na czacie. Można będzie zadać również pytanie głosowo na bieżąco lub w drugiej części zajęć pt: „pytania
i odpowiedzi”, w której to również będzie prowadzona dyskusja moderowana przez trenera. Do uczestnictwa w szkoleniu potrzebny będzie tylko komputer z dostępem do internetu
oraz przeglądarka typu Google Chrome, Firefox lub inna. Przydatne będą również słuchawki
z mikrofonem, gdyby warunki w biurze lub domu nie pozwalały na swobodne uczestnictwo
w szkoleniu. Kamerka internetowa nie jest konieczna.
Po potwierdzeniu udziału w szkoleniu otrzymają Państwo od nas link – którego kliknięcie przeniesie Państwa do wirtualnej sali szkoleniowej, gdzie w podanych w ofercie godzinach odbywać się będą zajęcia . Link będzie aktywny tylko w dniu i w godzinach szkolenia. Po zakończeniu zajęć, tradycyjnie otrzymają Państwo od nas faktury
oraz zaświadczenia o ukończeniu szkolenia. Będą one przesyłane – na żądanie – tradycyjnie pocztą lub e-mailem. Zapraszamy!!
PRAWO PRACY–PROGRAM SZKOLENIA :
Prawo pracy na początku 2021 r. – kolejne zmiany wynikające z tarcz antykryzysowych, nowe obowiązki i interpretacje
- Rozwiązania w zakresie stosunku pracy w TARCZACH ATYKRYZYSOWYCH 1.0 – 6.0
– Możliwość skierowania pracownika na zaległy urlop wypoczynkowy – jakie warunki należy spełnić?
– Czy można wysłać pracownika na bieżący urlop bez jego zgody?
– Czy do polecenia pracy zdalnej są potrzebne zapisy w regulaminie pracy lub zarządzenie wewnętrzne?
– Uszczegółowienie zasad pracy zdalnej – czy pracownik może odmówić polecenia pracy zdalnej?
– Ograniczenie możliwości polecenia pracy zdalnej pracownikowi – co oznacza, że możliwości techniczne i lokalowe na to pozwalają?
– Rejestr czynności wykonywanych przez pracownika w trakcie pracy zdalnej – czy można wprowadzić wzór rejestru?
– Czy można polecić pracownikowi pozostanie w domu (praca zdalna) bez zgody pracownika?
– Czy informacja do akt osobowych o pracy zdalnej – polecenie, grafik,?
– Jak ewidencjonować pracę zdalną, co z listami obecności?
– Brak możliwości pracy zdalnej – na jakiej podstawie wysłać pracownika do domu i co mu się za to należy?
– Co gdy pracownikowi polecimy pracę zdalną jednak musi pojawiać się w niektórych dniach w pracy?
– Czy praca zdalna zawsze oznacza pracę z komputerem?
– Co z RODO przy pracy zdalnej – jak zabezpieczyć dane osobowe?
– Ograniczenie wysokości odpraw, odszkodowań, ekwiwalentów dla pracowników – kogo dotyczy – czy jednostek budżetowych również?
– Ograniczenie funkcjonowania ZFŚS w zakładach pracy – kto może wprowadzić?
– Możliwość przeniesienia pracowników jednostek publicznych do innej pracy lub innej miejscowości na okres do 3 miesięcy – czy musi być zgoda?
- Badania lekarskie, szkolenia bhp w 2021 r.
– Dalsze zawieszenie przepisów dotyczących okresowych badań profilaktycznych – czy badać pracowników mimo to jeśli medycyna pracy działa?
– Wydłużony okres po zakończeniu epidemii na przeprowadzenie badań do 180 dni,
– Możliwość bezterminowego uznawania badań lekarskich dla pracowników administracyjno- biurowych,
– Likwidacja stanowiska PIP dotyczącego badań profilaktycznych i szkoleń bhp – konsekwencje?
– Możliwość odbycia badań wstępnych i kontrolnych u innego lekarza niż lekarz medycyny pracy – kiedy jest to legalne, dłuższy okres ważności tych badań ?
– Czy inny lekarz ma wystawić orzeczenie z badań profilaktycznych zgodne ze wzorem, czy może być to zaświadczenie lekarskie?
– Czy można pracownikowi udzielić urlopu wypoczynkowego bez badań lekarskich?
– Skierowanie na wstępne badania lekarskie – jak wypełnić zgodnie z RODO?
– Czy w skierowaniu na wstępne badania można umieścić PESEL i adres zamieszkania kandydata do pracy?
– Kto kieruje stażystę na wstępne badania lekarskie i jak wypełnić skierowanie stażysty?
– Jak zawierać umowy z podstawowymi jednostkami medycyny pracy na przeprowadzanie badań lekarskich pracowników?
– Rola kadr i służby bhp w wypełnianiu skierowań na profilaktyczne badania pracowników.
– Kto odpowiada w zakładzie za prawidłowość skierowań na badania!!!?
– Czy skierowanie na badania musi być przechowywane w aktach osobowych pracownika?
– Orzeczenie lekarskie – czego wymagać od lekarza medycyny pracy?
– Jak traktować zakaz wykonywania niektórych prac przez parownika wskazany w orzeczeniu lekarskim?
– Kiedy badania lekarskie i szkolenia bhp trzeba powtórzyć chociaż nie upłyną jeszcze okres ich ważności?
– Czy pracownik prowadzący pojazd służbowy ma mieć badania psychotechniczne?
– Co zrobić gdy w skierowaniu na badania nie wskazano prowadzenia samochodu służbowego lub prywatnego, a pracownik ma być wydelegowany w podróż służbową?
– Ryczałt za używanie własnego samochodu – czy konieczne są badania psychotechniczne?
– Szkolenia bhp wstępne – na co musi zwrócić uwagę kadrowiec wpinając kartę szkolenia do akt osobowych?
– Karta szkolenie wstępnego bhp nowy wzór – jak ma być wypełniona i na co zwrócić szczególną uwagę?
– Zaświadczenie ze szkolenia okresowego bhp – liczne błędy i poważne konsekwencje?
– Zawieszenie szkoleń okresowych bhp na czas pandemii Covid-19
- Poszukiwanie kandydatów do pracy lub na staż
– Jak formułować treść ogłoszeń o pracę aby nie narazić się na zarzut zbierania zbyt dużej ilości danych osobowych?
– Kiedy można zbierać CV kandydatów do pracy?
– Jakich danych osobowych można wymagać od kandydatów do pracy w zakładzie?
– Jakie informacje mają być zamieszczone w ogłoszeniu o wolnych stanowiskach pracy?
– Jak należy przechowywać dokumentację rekrutacyjną i kto ma do niej dostęp?
– Co zrobić z dokumentacją rekrutacyjną kandydata zatrudnionego do pracy, a co z pozostałymi?
– Czy można przechowywać CV w części A akt osobowych pracownika?
– Co zrobić w CV nadesłanymi pocztą lub przez e-mail jeżeli zakład nie prowadzi rekrutacji na wolne stanowiska pracy?
– Ograniczenie danych osobowych przetwarzanych przez pracodawcę o pracowniku – nowelizacja Kp.,
– Konieczność modyfikacji kwestionariuszy osobowych, ofert pracy, informacji o naborach itp.
– Zbieranie od pracowników dodatkowych danych osobowych za zgodą – uwaga na zasady konkretności i jednoznaczności zgody!
– Wzory zgód udzielanych przez pracowników na przetwarzanie danych związanych z: numerem telefonu, zdjęciem na potrzeby identyfikatora, prywatnym adresem email itd.
– Klauzula informacyjna dla kandydata do pracy.
– Czy można zabierać CV gdy nie ma naboru, a składający je wyraził zgodę na przetwarzanie danych w kolejnych rekrutacjach?
– Czy można zabierać świadectwa pracy z poprzednich miejsc zatrudnienia przed podpisaniem umowy o pracę?
– Czy można zbierać kserokopie dyplomów szkół, uczelni przed podpisaniem umowy o pracę?
– Czy w skierowanie na profilaktyczne badania lekarski wskazywać adres zamieszkania kandydata – stanowisko MRPiPS.
– Czy w aktach osobowych pracownika przechowywać klauzule informacyjne, upoważnienia do przetwarzania danych i inne dokumenty RODO – czy powinny się one znajdować w dokumentacji prowadzonej przez IOD?
- Umowa o pracę, umowa zlecenia, umowa o dzieło 2021 – treść zgodna z RODO, terminy, wymogi
– Nowe obowiązki zgłoszeniowe umów o dzieło,
– Jak prawidłowo zawrzeć umowę zlecenia,
– Kiedy kandydat staje się pracownikiem – czy w dniu podpisania umowy, czy w dniu rozpoczęcia pracy?
– Kiedy pracownik musi podpisać umowę o pracę i czy może być to już po dniu zawarcia umowy.
– Jak prawidłowo określić datę sporządzenia umowy, zawarcia umowy, termin rozpoczęcia pracy i jaka ma być data przy podpisie pracownika – czy wszystkie daty są konieczne !!!
– W jaki sposób zawrzeć umowę na odległość?
– Jak prawidłowo wskazać składniki wynagrodzenie w umowie o pracę?
– Brak w przepisach prawa wzoru umowy o pracę – jaki sporządzić swój własny wzór?
– Jak prawidłowo wskazać miejsce wykonywania pracy przez pracownika aby nie narazić się na odpowiedzialność przed PIP?
– Umowa na część etatu – pamiętaj o dodatkowych elementach?
– Kiedy wpisywać obiektywne przyczyny zawarcia umowy i jak to prawidłowo zrobić?
– Jak ma wyglądać zgłoszenie do PIP umowy zawartej z obiektywnymi przyczynami?
– Jak prawidłowo sporządzić umowę na czas określony celem zastępstwa pracownika w czasie jego usprawiedliwionej nieobecności w pracy – częste błędy w umowach?
– Czy w umowie na zastępstwo ma być wymienione nazwisko osoby zastępowanej i przyczyna jej nieobecności?
– Czy zastępstwo może być na wycinek nieobecności pracownika lub na nie taki sam wymiar czasu pracy lub nie takie samo stanowisko?
– „Aneks” do umowy o pracę – jak prawidłowo sporządzić i co musi być zawarte w treści?
– Limit 3 umów i 33 miesięcy na czas określony – jak nie popełnić błędu w liczeniu?
- Akta osobowe w 2021 r.
– Kiedy należy założyć nowe akta osobowe po ponownym zatrudnieniu pracownika w związku ze skróceniem okresu ich przechowywania ?
– Czy nowe akta osobowe można założyć w starej teczce?
– W której części akt osobowych umieszczać ksera dyplomów i świadectw pracy by nie narazić się na odpowiedzialność RODO?
– Badania lekarskie, szkolenia bhp – oryginały czy kopie do akt osobowych?
– W której części akt umieścić świadectwa pracy i dyplomy doniesione przez pracownika w trakcie zatrudnienia?
– W której części akt umieścić porozumienie urlopowe o wykorzystaniu urlopu podczas trwania kolejnej umowy i czy jest ono obowiązkowe w formie pisemnej?
– Czy jest konieczność zakładania części D w starych aktach osobowych?
– Co zrobić ze spisem w części D akt osobowych gdy usunięto karę porządkową pracownika z akt?
– Czy zakładać nowe akta przy ponownym zatrudnieniu pracownika po przerwie – częste błędy ?
– Jaki oryginały mają się znajdować w aktach osobowych?
– Które dokumenty należy potwierdzać za zgodność przed umieszczeniem w aktach?
– Spisy, numeracja i chronologia dokumentacji pracowniczej w aktach osobowych – jak to interpretować?
– Czy spis i numeracja może być prowadzony ołówkiem?
– Czy w spisach akt można dokonywać zmian (korektorować)?
- Świadectwo pracy w 2021 r.
– Nowy wzór świadectwa pracy – uwaga zmiana zawartości i układu informacji wskazywanych w świadectwie.
– Jak prawidłowo wypełnić poszczególne punkty świadectwa pracy?
– Tryb uzupełniania i prostowania świadectwa pracy.
– Uwaga na brak podstawy prawnej do odpisów, duplikatów świadectwa pracy!
– Czy pracodawca zawsze musi wydać odpis świadectwa pracy na żądanie pracownika?
– Wydawanie świadectw pracy – kiedy wydać by nie popełnić wykroczenia?
– Najczęstsze błędy w treści świadectwa pracy.
– Jak prawidłowo wskazać w świadectwie wykorzystany urlop wypoczynkowi i ten, za który wypłacono ekwiwalent pieniężny?
– Czy w świadectwie można zapisać, że zawarto porozumienie o wykorzystaniu urlopu w trakcie kolejnego zatrudnienia?
– Co zrobić gdy w wydanym świadectwie pracy jest istotny błąd, a pracownik nie złożył wniosku o sprostowanie świadectwa?
Szkolenie poprowadzi ;
Aleksander Kuźniar–
prawnik, specjalista z zakresu prawa pracy, autor ponad 200 publikacji z zakresu prawa pracy ukazujących się na łamach takich tytułów jak: Rzeczpospolita, Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych, Monitor Księgowego, Sposób Na Płace. Autor komentarza praktycznego do Kodeksu pracy 2009, 2010, 2011, 2012, 2013 oraz komentarzy do innych ustaw z zakresu prawa pracy m.in. Ustawy
o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników, Ustawy o czasie pracy kierowców. Autor licznych opinii prawnych, porad prawnych, poradników w zakresie sposobu sporządzania regulaminu pracy, regulaminu wynagradzania, prowadzenia dokumentacji pracowniczej, planowania
i rozliczania czasu pracy itd. Występował również jako specjalista z zakresu prawa pracy powołany do sporządzania opinii dla prokuratury. Od 10 lat prowadzi wykłady z zakresu praw
Termin: 08 marca 2021 roku
Czas trwania: 10:00– 15:00
Koszt udziału w szkoleniu: 300 zł – w tym materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
Prosimy o pisemne, telefoniczne, faxem lub za pośrednictwem poczty elektronicznej,
potwierdzanie udziału w seminarium w terminie do dnia 06 marca 2021 r
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
………………………………………………………….
/pieczęć jednostki zgłaszającej/
Zgłaszam udział następujących osób w seminarium „Prawo Pracy – ważne zmiany w prawie pracy. ” organizowanym przez RCSA sp. z o. o. w dniu 08 marca 2021 rok
……………………………………………………………………………………………………………
Nasz nr NIP………………………………………………..Upoważniamy RCSA sp. z o. o. do wystawienia i wydania rachunku bez podpisu odbiorcy
………………………….. ……………………………………..
/ data / / podpis osoby upoważnionej